PM* BLOG

KISS princip i ostala načela komunikacije


KISS princip i ostala načela komunikacije

Kada vidiš na cesti crveni prometni znak na kojem bijelim slovima piše S T O P, znaš što znači, zar ne? Odmah, iz prve. Ili si postavljaš dodatna pitanja? Promišljaš li o njegovom značenju? Ma daj molim te, odmah znaš da se moraš zaustaviti.

E, takva treba biti i komunikacija u biznisu! Reci što želiš, ja ću ti reći što ti i kako mogu dati, kupimo nekoliko biljega, potpišemo desetak dokumenata i ćao bao.

Sjeti se načela uspješne komunikacije.

1. Načelo jasnoće. Na najjednostavniji mogući način reci mi što mi želiš reći. Ne kompliciraj. Imaš li nešto što mi treba? Imam li ja nešto što treba tebi? 1+1=2, ne pristajem na 4 s 50% popusta.

2. Načelo jezgrovitosti. Umjerenost. Previše informacija - mozak će mi eksplodirati kao kokice u mikrovalnoj. Dodatke ostavi za ono kad te pitaju što ćeš za prilog uz glavno jelo. Premalo info - što tajiš? Meni si našao muljati?

3. Načelo omeđenosti sadržaja. Drž' se teme! Iako, ove grozne klimatske promjene me stvarno brinu jer smo mi ljudi stvarno debili koji su se doveli u ovo stanje. Izgubit ćemo ovaj blagoslov koji smo dobili. Mora su nam prepuna plastike, ostat će bez kisika. Oceani proizvedu više od polovice svjetskog kisika. A kad mi ostanemo bez kisika? A što kažeš na ovu pošast društvenih mreža? Pa danas ne možeš normalno voditi biznis ako nisi prisutan na društvenim mrežama. Što god da kliknem svi se naslikavaju napućenih usnica, svi savršeno odjeveni, profi make up... Pa kada vode posao ako se stalno uređuju i/ili uređuju fotke, pripremaju objave, prate lajkove i mjere ričeve? Iako, nisu ni loše te društvene mreže. ... za posao, mislim.

4. Načelo točnosti. Lažeš, muljaš ili nemaš pojma o čemu pričaš? Ajde guglaj pa se čujemo.

5. Načelo oblikovanja. Pravilna forma, prijatelju. Lirska pjesma je uvijek dobrodošla, ali ne u poslovnom komuniciranju. Nekima newsletter kampanje izgledaju kao Rat i mir. Ajmo malo o meni, pa ajmo opet malo o meni, pa ajmo još malo o meni zašto sam najbolji, pa kako najbolje radim to što radim.... A što radiš? Nisam shvatio ni nakon toliko skrolanja i rolanja.

Komunikacijom gradimo odnose. Zato je komunikacija ključna u PR-u odnosno odnosima s javnostima. A svaka tvrtka ima svoje javnosti i teži uspješnoj komunikaciji s njima.

Dakle:

slušaj, slušaj, slušaj! Imaš dva uha, a jedna usta!

Budi asertivan što znači da kažeš što misliš, što osjećaš i što želiš umjesto da očekuješ da druga strana ima kristalnu kuglu za čitanje misli.

Koristi JA poruke po jednostavnoj formuli:

Oslovi osobu imenom

Reci koje ti ponašanje konkretno smeta (njezino ponašanje!!!!, a ne njoj dijeliti glupače i sl.)

Kako se ti zbog toga osjećaš

I što bi htio da ta osoba učini umjesto toga.

Ta - daaaa!

Sjećate li se scene iz Male sirene - Ariela i Erik šetali su plažom, a pas Maks je skakutao oko njih. Ariela se je čudila kako životinje u ljudskom svijetu ne govore. Erik ju je uvjerio da Maks, iako ne govori, sve razumije i zna lijepo izraziti svoje potrebe i želje. Ariela se je složila, ali ipak zaključila da je govor najljepši dar.

Zato ne dramite nego komunicirajte!

Keep It Simple,

you Stupid woman*!

* Rene, Allo Allo

Kissy, kissy!

 

Sanja Lujić Pirc

 

* KISS, akronim za englesku frazu Keep it simple , stupid, prva je uvela u primjenu američka mornarica 1960. godine. Princip KISS kaže da većina sustava najbolje radi ako se održavaju jednostavnima te bi tako jednostavnost rebala biti cilj svakog dizajna, a nepotrebna kompleksnost bi se trebala izbjegavati. Princip vjerojatno korijen nalazi u sličnim minimalističkim konceptima kao štu su Occamova oštrica, da Vincijeva misao "Jednostavnost je krajnja sofisticiranost." ili Shakespearova "Sažetost je duša pameti", itd.